Introductie


De Peugeot 404 verschijnt medio 1960 op de markt. In tegenstelling tot de goede gewoonte wordt deze auto niet tijdens de Salon d' Automobile - die in september wordt gehouden- maar in mei geïntroduceerd.


 

 

De wagen is verkrijgbaar als ‘Grand Tourisme’, heeft een benzinemotor van 72 PK, die 1618 cc meet. De topsnelheid is 142 km/uur.

 

Kleuren
Ivoire
Turquoise
Gris
Tango     (tot jul 1960)
Noir

 

Typen
9001 Berline Met schuifdak
9003 Berline Met schuifdak en Jaeger koppeling
9011 Berline Zonder schuifdak
9013 Berline Zonder schuifdak met Jaeger koppeling

 

Chassisnummers
9001 9011 9003 9013
4.000.01 - 4.011.806 4.500.001 - 4.500.297


 

Prijzen
Zonder schuifdak 9.150 FRF
Met schuifdak 9.300 FRF

Meerprijs Jaeger-koppeling: 450 FRF




 

 

Beschrijving

We geven hier een oorspronkelijke beschrijving van de auto weer.

Voorzijde

Gril opgebouwd uit geperst roestvrij plaatstaal, in een motief van 4 horizontale rijen, in het midden voorzien van een ornament (1). Bumpers voor en achter voorzien van metalen bumperrozetten (2). De koplampranden (3) zijn in de kleur van de auto gespoten, evenals de velgen (5). De zijkanten van de kokerbalken zijn afgewerkte met geribbelde stalen platen (4). De wieldeksels zijn voorzien van een smal randje (6). Parkeerlichtjes op de zijkanten van de voorspatborden zijn bolvormig (vanaf juni 1960 zijn het cilindervormige, 2-kleurige lampjes) (7). De omlijsting van de deurruiten is verchroomd (8). Brede sierstrips sieren de zijkanten van de auto (9).

 

 

Achterzijde

Aan de achterkant van de auto vinden we ver teruglopende zijkanten van de bumpers. Een kentekenplaathouder zonder veren, die de houder in de ruststand terugtrekt (tot juni 1960; 11). De uitlaat mondt uit onder het middendeel van de bumper (12). Afsluiting van de kofferbak middels een ronde knop zonder lipje (13). De opvallende, verticaal geplaatste, achterlichten vormen de afsluiting van de achterspatborden (14). De Jaeger-uitvoeringen zijn van een apart monogram aan de achterzijde van de auto voorzien.

 

 

Interieur

In het interieur vinden we rechthoekige blaasmonden van de luchtverversing (15). De plastic stootbalk wordt aan de uiteinden voorzien van een roestvrijstalen sierstuk (16). De bediening van de ventilator is centraal geplaatst op het dashboard -er bevindt zich geen schakelaar op het kachelhuis- (17). De asbak is in het centrale onderste deel van het dashboard geplaatst (18). De centrale portierbekleding is van een simili-uitvoering en vanaf juni 1960 in kleur gespoten. De voorstoelen zijn van verstelbare rugleuningen voorzien (en couchettes). De bediening van de voorstoelen gebeurt middels een aluminium handle (19). De stoelbekleding is uitgevoerd in Jersey-stof en de zijkanten zijn uitgevoerd in simili van een afwijkende kleur (20). De achterportieren zijn met kindersloten uitgerust. Vóór in de auto is er een rubbermat voorzien, terwijl achterin een tapijtje is gelegd. 

 

 

 

 

 

Modeljaar 1961                                                                                                                 vanaf Sep 1960

 

Kleuren
Ivoire
Turquoise
Gris
Tango
Noir
Gris Métallisé     (SL, vanaf Dec 1960)


 

 

Typen
9001 Berline Met schuifdak
9003 Berline Met schuifdak en Jaeger koppeling
9011 Berline Zonder schuifdak
9013 Berline Zonder schuifdak met Jaeger koppeling
9021 Berline Super-Luxe                             (vanaf Dec 1960)

 

Chassisnummers
9001 9011 9003 9013
4.011.807 - 4.110.767 4.500.298 - 4.504.152


 

Prijzen
Zonder schuifdak 9.150 FRF
Met schuifdak 9.300 FRF
Super-Luxe     (vanaf Dec 1960) 10.600 FRF

Meerprijs Jaeger-koppeling: 450 FRF

 

Beschrijving:

Het roestvrijstalen sierstuk op de uiteinden van de rubberen stootbalk vervalt. (1). De schakelaar van de ventilator is direct op het kachelhuis gemonteerd (2). Nieuwe verdeling van de benzinemeter die nu de tankinhoud in kwarten weergeeft (3). Nieuw, gebogen handle met zwart knopje om de stoelen in lengterichting te blokkeren (4). 

 

 

 

 

 

 

 

Vanaf december 1960: nieuw type 404: de Super Luxe.

Technisch is deze Super Luxe identiek aan de Grand Tourisme, maar met een luxueuzere uitrusting: Grotere wieldoppen met schuingeplaatste spaken (5). Verchroomde koplampranden in plaats van de meegespoten exemplaren van de GT (6). Lak Gris Métallisé. Lederen bekleding met armsteun tussen de voorstoelen (7). Vóór en achter moquette vloerbedekking (8).

 

 

Voor alle types geldt: Slotje op het kofferdeksel voorzien van een knopje, zodat de kofferklep geopend kan worden zonder steeds de sleutel te behoeven gebruiken (9). Kofferbakverlichting voortaan aan de scharnierkant in de dubbele beplating (10). De uitlaat krijgt een bocht, zodat de afvoergassen niet rechtstreeks naar achteren worden geblazen. De uitsparing in de achterbumper vervalt (11).

De velgen worden voortaan grijs metallique gespoten.

 

 



De 404 Cabriolet wordt gelanceerd. Een auto die bij Pininfarina in Turijn wordt gebouwd op een onderstel dat identiek is aan de berline. Ook technisch is de Cabriolet identiek aan de berlines.

 

 

Modeljaar 1962                                                                                         vanaf Sep 1961

 

Kleuren
Ivoire
Turquoise
Gris
Tango
Noir
Gris Métallisé
Bleu Admiral


 

Typen
9001 Berline Met schuifdak
9003 Berline Met schuifdak en Jaeger koppeling
9011 Berline Zonder schuifdak
9013 Berline Zonder schuifdak met Jaeger koppeling
9021 Berline Super-Luxe
9031 Cabriolet Super-Luxe, carburateur
9231 Cabriolet Super-Luxe, injection


 

Chassisnummers
9001 9011 9003 9013
4.110.768 - 4.263.508 4.504.153 - 4.525.058


 

Prijzen
Zonder schuifdak 9.400 FRF
Met schuifdak 9.550 FRF
Super-Luxe 10.850 FRF
Cabriolet, carb. 17.500 FRF
Cabriolet, inj. 18.800 FRF

Meerprijs Jaeger-koppeling: 450 FRF

 

 

Beschrijving:

Op alle modellen wordt het interieur aangepast: Het dashboard krijgt z'n welbekende ronde luchtroosters (1). Het tellerblok krijgt een anti-reflectie kapje (krimplak) (2). De asbak wordt hoger op het dashboard geplaatst tussen het tellerblok en het handschoenenkastje (3). Een sierstrip komt op de oude plaats van de asbak te zitten met een voorgevormd gat voor een radio (4). Knopje voor de ruitenwisser wordt gecombineerd met de ruitensproeier. De chokeknop verhuist naar rechts (5). Nieuw kachelhuis van Sofica met nieuwe voorzijde (het chromen knopje wordt verwisseld door een tuimelschakelaar van hetzelfde materiaal als het kachelhuis) (6). vanaf nu uitblaasopeningen verse lucht onder het dashboard. Nieuw bedieningspaneeltje van de verwarming en luchtverversing (7). Rechthoekig gevormde plaffonière. Nieuwe kokerbalkbeschermingsplaten van aluminium met ingedrukt leeuw-motief i.p.v. roestvrij stalen met golfjes (8).

 

 

 

 

Armsteunen met opening op de voorportieren en verschillende kleur op de deurpanelen (9).

 

 

 

 

De verstelling van de voorstoelen wordt aangepast en de bodemplaat ter plekke van de achterpassagiers wordt verlaagd voor een verbeterd comfort van de achterpassagiers (10). Achtertapijt uit één geheel t.o.v. de drie delen voorheen (11). Aangepast remsysteem: Trommels vóór vergroot en remschoenen van 60 mm i.p.v. 50 mm. Smallere sierstrip op de flanken en op de motorkap (12). Op de typen "Grand-Tourisme" en "Super-Luxe" toevoeging van verchroomd sierdeel op de B-stijl en de waterlijsten (13). Op het type "Grand-Tourisme" verdwijnen de chromen raamomlijstingen om zodoende enige afstand tot de "Super-Luxe" te scheppen. Vergrote reflectors (14). Holvormige kentekenplaat (15). 

 



 

 

Modeljaar 1963                                                                                         vanaf Sep 1962

 

Kleuren
Ivoire
Turquoise
Gris
Tango
Noir
Gris Métallisé
Bleu Admiral
Vert Émeraude

De Peugeot 404 Diesel "Grand-Tourisme" krijgt een iets heldere kleur Beige.


 

Typen
6511 Break Familiale
6515 Break Familiale Diesel
6611 Break Commerciale
6615 Break Commerciale Diesel
9001 Berline Met schuifdak
9003 Berline Met schuifdak en Jaeger koppeling
9005 Berline Diesel met schuifdak
9011 Berline Zonder schuifdak
9013 Berline Zonder schuifdak met Jaeger koppeling
9015 Berline Diesel zonder schuifdak
9021 Berline Super-Luxe
9031 Cabriolet Super-Luxe, carburateur
9041 Coupé Super-Luxe, carburateur
9221 Berline Injection met schuifdak
9231 Cabriolet Super-Luxe, injection
9241 Coupé Super-Luxe, injection


 

Chassisnummers
9001 9011 9021 9003 9013 9221 9005 9015
4.263.509 - 4.400.000 4.525.059 - 4.527.050 4.550.052 - 4.556.200 3.060.001 - 3.060.632

6511 6515 6611 6615
4.700.001 - 4.719.903 4.900.001 - 4.904.200 4.825.001 - 4.837.402 4.975.001 - 4.976.917




 

Prijzen
Super-Luxe 11.200 FRF
Injection 11.200 FRF
Familiale 10.660 FRF
Familiale Diesel 12.660 FRF
Commerciale 9.850 FRF
Commerciale Diesel 11.850 FRF

Meerprijs Jaeger-koppeling: 450 FRF



 

Op alle modellen:

Nieuwe vering met grote souplesse. Montage van een torsiestaaf als stabilisator vóór (1). Montage van achterschokbrekers zoals op de Peugeot 404 cabriolet. Verplaatsing van het typeplaatje op het rechter voorspatbord meer naar voren (2). Slinger verplaatst naar het linker voorspatbord.

 

 

 

 

Interieur

 

Stuurkolom verlaagd. Nieuw stuurwiel met vernieuwde centrale dop (3) en claxonring van zamac. Grotere asbak met uitgeklopt handvat (4). Nieuwe bedieningsknoppen met een grotere diameter van de choke en de gecombineerde ruitensproeier/ruitenwisser (5). Zonneklep tegen hemel geplaatst. Plafonnière met chromen rand. Nieuw frame voorstoelen met afgedekte rails.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nieuwe deurpanelen met doorgestikt bovendeel en aan de bovenzijde afgewerkte met een chromen sierstrip. Vergroot opbergvakje (6). Onzichtbare bevestiging van de A- en B-stijl afdekking.

 

 

 

 

 

Levering van een Diesel-uitvoering met de Indenor Diesel XD 75 (7 CV, 55 SAE-PK, 5 hoofdlagers) (7).

 

 

 

 

Lancering van de volgende modellen:

Familiale 404 L en Commerciale 404 U 6 

 

Verzwaarde achterwielvering door toepassing van dubbel stel veren (8). Wielen met 5 wielbouten (9). Reservewiel buiten de wagen opgeborgen onder de vloer (10). Achterklep met openhouder. Vóórbumper uit één stuk zonder rozetten (13).

 

 

 

 

 

Familiale 404 L (typeaanduiding 6511) of Familiale 404 LD (typeaanduiding 6515)

Benzinemotor met carburateur XC, 1618 CC, 9CV, 72 SAE-PK (topsnelheid 135 km/uur) of dieselmotor XD 85, 1816 CC, 7CV, 55 SAE-PK (topsnelheid 110 km/uur)

Voorvering conform 404 Berline; interieur conform Berline "Grand-Tourisme". De middenbank draait om scharnier aan de voorkant, geplaatst op de bodem (11), aldus toegang verlenend tot de (kleine) derde bank. deze derde bank kan tegen de middelste bank teruggeklapt worden (12). 

Commerciale 404 U6 (laadvermogen 500 kg) (typeaanduiding 661) of Commerciale 404 U6D (laadvermogen 500 kg) (typeaanduiding 6615)

Benzinemotor met carburateur XB2, 1468 CC, 8CV, 66 SAE-PK (topsnelheid 125 km/uur) of dieselmotor XD 85, 1816 CC, 7CV, 55c SAE-PK (topsnelheid 110 km/uur)

Voorvering conform de Peugeot 404 Berline met die uitzondering, dat dit model niet voorzien is van een stabilisatorstang vóór. De grille is eenvoudiger van uitvoering met maar 2 in plaats van 4 horizontale sierstrippen (14). Op de zijkanten van deuren en spatborden is geen sierstrip aangebracht.

 

 

 

 

 

Ook het dashboard is simpeler van uitvoering met een eenvoudig tellerblok en een handschoenenvakje zonder deksel (15). Op het stuurwiel is geen claxonring aangebracht. De bekleding van het interieur is in eenvoudig uitgevoerd simili. De deuren hebben geen armsteunen. De achterbank kan neergeklapt en opgevouwen worden, zodat een grote laadvloer ontstaat. 

In oktober 1962:

De 404 "Grand-Tourisme" onderscheidt zich voortaan van de "Super-Luxe" door in de carrosseriekleur meegespoten koplampranden. De Peugeot 404 "Super-Luxe" is leverbaar met de benzine-injectie van Kugelfischer, die 85 SAE-PK levert (9CV). De uitvoering met benzine-injectie is  herkenbaar aan het "Injection"-embleem, links achter op de koffer. De remtrommels van de voorwielen worden van groeven voorzien.

In februari 1963 wordt de Peugeot 404 commerciale U6 licht aangepast: de auto krijgt sierstrippen over deuren en spatborden en een sierstrip op de motorkap. De binnenhandgrepen en de ruitenslingertjes worden uitgevoerd in roestvrij staal. En een ruitensproeier behoort vanaf dat moment tot de standaard-uitrusting. 

Speciaal voor taxi's wordt in maart 1963 op de markt gebracht:    De XD 85 dieselmotor met een fiscaal vermogen van 7 CV, (55 SAE-PK) in de berline.




 

 

Modeljaar 1964                                                                                         vanaf Sep 1963

 

Kleuren
Ivoire
Turquoise (1066)
Gris (1026/1075)
Tango
Noir
Gris Métallisé
Bleu Admiral
Vert (1077)
Rouge
Bleu Ciel (1006)

Op alle modellen, behalve de Super-Luxe wordt de bestaande kleur Gris 1026 vervangen door Gris 1075. Bij het type Grand Tourisme vervalt de kleur Turqoise 1066. Nieuw is de kleur Blue Ciel 1006. De kleur groen krijgt ook een andere tint: Vert 1028 wordt Vert 1077.


 

Typen
6511 Break Familiale
6515 Break Familiale Diesel
6611 Break Commerciale
6615 Break Commerciale Diesel
9001 Berline Met schuifdak
9003 Berline Met schuifdak en Jaeger koppeling
9005 Berline Diesel met schuifdak
9011 Berline Zonder schuifdak
9013 Berline Zonder schuifdak met Jaeger koppeling
9015 Berline Diesel zonder schuifdak
9021 Berline Super-Luxe
9023 Berline Super-Luxe met schuifdak én Jaeger koppeling
9031 Cabriolet Super-Luxe, carburateur
9041 Coupé Super-Luxe, carburateur
9221 Berline Injection met schuifdak
9231 Cabriolet Super-Luxe, injection
9241 Coupé Super-Luxe, injection


 

Chassisnummers
9001 9011 9021 9003 9013 9023 9005 9015 9221
4.400.001 - 4.494.999
5.000.001 - 5.046.809
4.528.001 - 4.529.913 4.600.015 - 4.605.430 4.557.001 - 4.567.308

6511 6515 6611 6615
4.838.001 - 4.851.595 4.976.918 - 4.979.008 4.720.001 - 4.737.222 4.904.201 - 4.908.168




 

Prijzen
9001 (Schuifdak) 10.150 FRF
9011 10.000 FRF
9021 11.500 FRF
9015 12.000 FRF
9221 12.800 FRF
9005 12.150 FRF
6511 10.900 FRF
6515 12.900 FRF
6611 10.150 FRF
6615 12.150 FRF

Meerprijs Jaeger-koppeling: 500 FRF


Op alle benzine-modellen, zowel in carburateur- als in injectie-uitvoering zijn er de nodige vernieuwingen: Alle motoren nu met 5 krukaslagers:

carburatiemotor: XC5 - 9CV (72 SAE-PK)

carburatiemotor: XB5 - 8CV (66 SAE-PK) voor de Peugeot 404 U6 Commerciale.

Deze motoren zijn herkenbaar aan de aandrijving voor de stroomverdeler, die niet meer met een handletje en kartelschroefje verstelbaar is.

De injectiemotor, inmiddels bekend uit de cabriolet en de coupé (de XCKF1 -
9CV (85 SAE-PK)) wordt nu in het type 404 Super-Luxe leverbaar. Deze motor is direct herkenbaar aan zijn injectiesysteem met zijn afwijkende
luchtfilter, stand van de bobine (2) ,verstuivers en het afwijkende
inlaatspruitstuk.

 

 

 

 

 

 

Op de salon d'Automobile vindt de introductie plaats van de Peugeot 404 berline Diesel Affaire (DA). Deze 404 is uitgerust met een nieuwe dieselmotor, de Indenor XD88 - 8CV (68 SAE-PK). Deze motor vervangt de slechts kort in het berline-gamma (en dan alleen voor de taxi's) geleverde XD85 - 7CV (55 SAE-PK). De XD88 is uitgerust met een automatisch inschakelende nylon ventilateur (3). De breaks en commerciales behouden de XD85.

Op alle carburatiemodellen: voorremtrommels van een grotere diameter, die tot nu toe slechts op de injectiemodellen werden geleverd.

 

 

 

 

Op de berlines: van rubber voorziene stootblokken (4) op de bumpers (voor en achter). Uitbreiding van de binnenruimte voor de achterpassagiers met 9 cm door de rugleuning van de bank iets verder naar achteren te verplaatsen en door het aanbrengen van een uitholling in de voorstoelen (5). Ook de bestuurder en zijn begeleider krijgen iets meer ruimte, doordat de pedalenplank 2 cm naar voren wordt verplaatst. Door deze laatste wijziging verandert ook de pedalenunit iets; deze verandering wordt overgenomen door de breaks en de commerciales.


Op de 404 L familiale: identieke wijziging v.w.b. de voorstoelen, zoals bij de berline. De middelste bank wordt vervangen door 2 afzonderlijk verstelbare stoelen (6). De middenarmsteun moet nu het veld verlaten en als gevolg daarvan worden in de achterportieren 2 asbakjes aangebracht (7).




Op de 404 U6 commerciale: de Commerciale wordt uitgevoerd met hemelbekleding (8); er komt weer een plaatje met het toegestane laadvermogen op het rechter voorspatbord (9).

 

Op het type Peugeot 404 Super Luxe worden nieuwe wieldoppen geleverd met 6 langwerpige gaten (10). Deze vervangen het type "faux rayons".

Op alle typen: bevestigingspunten voor het aanbrengen van veiligheidsriemen voor de voorpassagiers.

In mei 1964 komen er op alle berlines nieuwe achterlichten met 3 afzonderlijke glaasjes.

Vanaf juli 1964 vervalt de slinger. Het gat in de bumper en de bediening op de krukas blijven echter gewoon zitten.

        

 

 

 


 

 

Modeljaar 1965                                                                                         vanaf Sep 1964

 

Kleuren
Gris (1075)
Noir
Bleu Admiral (1023)
Vert Impérial
Bleu Ciel (1006)
Beige (1045)


 

Typen
6511 Break Familiale
6515 Break Familiale Diesel
6611 Break Commerciale
6615 Break Commerciale Diesel
6621 Break Super-Luxe
9001 Berline Met schuifdak
9003 Berline Met schuifdak en Jaeger koppeling
9005 Berline Diesel met schuifdak
9011 Berline Zonder schuifdak
9013 Berline Zonder schuifdak met Jaeger koppeling
9015 Berline Diesel zonder schuifdak
9021 Berline Super-Luxe
9023 Berline Super-Luxe met schuifdak én Jaeger koppeling
9031 Cabriolet Super-Luxe, carburateur
9041 Coupé Super-Luxe, carburateur
9221 Berline Injection met schuifdak
9231 Cabriolet Super-Luxe, injection
9241 Coupé Super-Luxe, injection


 

Chassisnummers
9001 9011 9003 9013 9005 9015
5.046.810 - 5.061.744
(Twinplex remmen)

5.100.000 - 5.198.471
(Thermostable remmen)
4.529.914 - 4.530.000
(Twinplex remmen)

4.535.001 - 4.588.800
(Thermostable remmen)
4.605.179 tot 4.611.979
(Twinplex remmen)

9021 9023 9221
5.100.001 tot 5.196.292
(Thermostable remmen)
4.605.179 tot 4.611.979
(Thermostable remmen)

6511 6515 6611 6615

4.851.496 - 4.855.000
(Twinplex remmen)
4.895.001 - 4.895.951
(Twinplex remmen)

4.980.001 - 4.981.771
(Twinplex remmen)
4.737.223 - 4.750.777
(Twinplex remmen)
4.908.169 - 4.911.220
(Twinplex remmen)

6621
4.855.001 - 4.911.220
(Thermostable remmen)




 

Prijzen
9001 (met schuifdak) 10.100 FRF
9011 (zonder schuifdak) 9.950 FRF
9021 (met schuifdak) 11.500 FRF
9015 (zonder schuifdak) 12.000 FRF
9221 (met schuifdak) 12.800 FRF
9005 (met schuifdak) 12.150 FRF
6511 10.850 FRF
6515 12.900 FRF
6611 10.150 FRF
6615 12.150 FRF
6621 11.750 FRF

Meerprijs Jaeger-koppeling: 500 FRF


Op alle modellen met een 9CV-carburatie-motor: Verhoging van het vermogen van 72 naar 76 SAE-PK. De typen met de 8CV behouden het vermogen van 66 SAE-PK.

Op de berline 404 super-luxe: nieuwe injectiemotor: de XCKF2, die de oude XCKF1 vervangt. Het motorvermogen wordt van 85 naar 96 SAE-PK verhoogd. Deze motor onderscheidt zich uitwendig door een aangepast luchtinlaatkanaal, vanwege de plaatsing van de Hydrovac (1). De inlaatkanalen worden dikker uitgevoerd. Er komt een dubbel uitlaatstuk en de voorste pot vervalt. De snelheidsmeter wordt in overeenstemming met de potentie van de motor aangepast: de wijzerplaat wijst nu tot 190 km/uur (was 170 km/uur). Er wordt een automatische choke gemonteerd, waardoor het chokeknopje op het dashboard komt te vervallen.













Op de 404 LD Familiale: de montage van de XD88 dieselmotor met automatische ventilator (2). Daardoor wordt op dit type ook een andere achterbrug noodzakelijk. Het model 404 UD blijft ongewijzigd leverbaar met de 7CV (55 SAE-PK) motor.

 

 

Op de modellen Grand Tourisme berline en familiale: nieuwe interieurkleuren. Gewijzigde bekleding van voor- en achterbank met stikrandjes (3). De achterkanten van de voorzittingen worden voortaan uitgevoerd in simili, in plaats van stof. Nieuwe deurklinken aan de binnenkant met een handletje. Optie: Thermostable remmen op de voorwielen. De thermostable remmen worden standaard op de Super-Luxe geleverd.

Nieuw type: 404 L Break Super-Luxe. Identieke carburatiemotor 9CV (76 SAE-PK) als op de berline. thermostable remmen op de voorwielen. Identiek interieur als de berline Super-Luxe met de neerklapbare achterbank van de Commerciale. Mooi uitgevoerde laadvloer in houtmotief (4).


 

Op alle typen, die uitgerust zijn met de thermostable remmen: andere velgen met openingen en aangepaste wieldoppen met 8 openingen, in plaats van 6 op de Super-Luxe  (5). De overige typen krijgen wieldoppen met een iets kleinere diameter (6).





 

Nieuwe deurpanelen (2) met zwarte armleuningen (3). Nieuwe ruitenslingertjes (4). Asbakjes in de deur uitgevoerd met zwarte simili (5) die de centrale asbak bij een berline in de middenarmsteun vervangen. Het oude deurpaneel wordt links getoond; het nieuwe rechts.
 


 

In februari 1965: op de Peugeot 404 U6 Commerciale wordt de dieselmotor uit de Familiale en de berline geleverd. Deze dieselmotor is echter niet voorzien van een automatische ventilator. De radiateur is uitgevoerd in koper.

In april 1965: op de Super-Luxe met carburateurmotor wordt de achterbrug met differentieel van de break-modellen geplaatst.




 

 

Modeljaar 1966                                                                                         vanaf Sep 1965

 

Kleuren
Gris (1075)
Noir
Bleu Admiral (1023)
Vert Impérial
Bleu Ciel (1006)
Ivoire Djibouti

De kleur Beige (1045) wordt vervangen door de kleur Ivoire Djibouti en de hemel wordt uitgevoerd in simili Beige (3080).

 

Typen
6511 Break Familiale
6515 Break Familiale Diesel
6611 Break Commerciale
6615 Break Commerciale Diesel
6621 Break Super-Luxe
9001 Berline Met schuifdak
9003 Berline Met schuifdak en Jaeger koppeling
9005 Berline Diesel met schuifdak
9011 Berline Zonder schuifdak
9013 Berline Zoder schuifdak met Jaeger koppeling
9015 Berline Diesel zonder schuifdak
9021 Berline Super-Luxe
9023 Berline Super-Luxe met schuifdak én Jaeger koppeling
9031 Cabriolet Super-Luxe, carburateur
9041 Coupé Super-Luxe, carburateur
9121 Berline Super-Luxe, automaat
9201 Berline Injection
9211 Berline Injection zonder schuifdak
9221 Berline Injection met schuifdak
9231 Cabriolet Super-Luxe, injection
9241 Coupé Super-Luxe, injection


 

Chassisnummers
9001 9011 9003 9013 9005 9015
5.061.745 -
(Twinplex remmen)

5.198.472 -
(Thermostable remmen)
4.536.101 -
(Twinplex remmen)

4.536.108 -
(Thermostable remmen)
4.611.980 -
(Twinplex remmen)


9021 9023 9221
5.196.293 -
(Thermostable remmen)
4.589.001 -
(Thermostable remmen)


6511 6515 6611 6615

4.895.952 -
(Twinplex remmen)

4.981.772 -
(Twinplex remmen)
4.750.778 -
(Twinplex remmen)
4.911.221 -
(Twinplex remmen)


6621
4.865.551 -
(Thermostable remmen)




 

Prijzen
9001 (met schuifdak) 10.100 FRF
9011 (zonder schuifdak) 9.950 FRF
9021 (met schuifdak) 11.500 FRF
9015 (zonder schuifdak) 12.000 FRF
9121 (met schuifdak) 12.700 FRF
9201 (met schuifdak) 11.800 FRF
9211 (zonder schuifdak) 11.650 FRF
9221 (met schuifdak) 12.800 FRF
9005 (met schuifdak) 12.150 FRF
6511 10.850 FRF
6515 12.900 FRF
6611 10.150 FRF
6615 12.150 FRF
6621 11.750 FRF

Meerprijs Jaeger-koppeling: 500 FRF


 

Op alle modellen: aangepaste versnellingsbak met een betere synchronisatie tussen 2e en 3e versnelling. Nieuwe richtingaanwijzers: het bovendeel is wit en bestemd voor stadslicht; het onderste deel is voorzien van een oranje glaasje en bestemd voor de richtingaanwijzer (1).

 

 

 

 

 


Op alle typen, behalve de Commerciale: Montage van een verklikkerlicht voor grootlicht. Ventilateur met 2 snelheden. De binnenspiegel krijgt een dag- en een nachtstand.
 

   

 

Op alle 404-modellen: automatische kofferbakverlichting (6) en nieuwe bumpersteunen van roestvrij staal met een rubberen rand (7).

 

 

 

 

 

 

Op de modellen Grand-Tourisme berline en familiale: voorgevormde stoelzittingen voor en achter en een nieuw dessin. Nieuw rubberen vloermat achterin. Voor de modellen in de kleuren Noire en Ivoire: dashboard, stuurwiel en raamstijlen (9) niet meer in beige, maar in zwart uitgevoerd.

Op de modellen Super-Luxe berline en break: voorgevormde stoelzittingen voor en achter en een nieuw dessin. De break is voortaan uitgevoerd met voorstoelen. waarvan de rugleuning kantelbaar is (11). Er komt een sigarettenaansteker op het dashboard (10). Alle plaatwerk interieur-delen die aanvankelijk in beige waren uitgevoerd nu slechts nog in zwart uitgevoerd.

 

 

 

 

 

 

Op de typen Familiale en Break: een plafonnière (12) in het achtercompartiment, die bediend wordt door de achterklep.

 

 

 

 

 



Op alle typen uitgevoerd met de injectiemotor KF2: vervanging van de gelijkstroomdynamo door een wisselstroomdynamo. De wisselstroomdynamo krijgt een aparte V-snaar aandrijving (13).

De temperatuurmeter is met kleur-vakjes en niet meer met cijfers (graden).

In oktober 1965: Introductie van de Super-Luxe 'Automatique'. Het aanwijzertje van de versnelling is geplaatst bovenop de stuurkolom (14). Het is een 3-versnellings-automatische versnellingsbak. Dit type is herkenbaar aan het monogram 'Automatique' links achter op de kofferbak.

 



Het model 404 Grand Tourisme is in het vervolg leverbaar met een injectiemotor type KF2. Typeaanduiding 9201 met schuifdak en 9211 zonder schuifdak.

In november 1965 worden alle auto's die uitgerust zijn met de KF2 injectiemotor voorzien van Michelin XAs asymmetrische banden, die het bandentype XA2 vervangen.

In januari 1966 wordt de carterventilatie uitgevoerd in een gesloten systeem.

In maart 1966 worden de berlines die uitgevoerd zijn met de thermostable remmen uitgevoerd met een remdrukregelaar.

In juni 1966 worden de Familiales, Breaks en Commerciales uitgevoerd met een nieuwe hypoide achterbrug: de benzine-uitvoeringen in de verhouding 9 * 37, de dieseluitvoeringen in de verhouding 9 * 37. De 'Breaks' krijgen allemaal een remkrachtverdeler als ze uitgerust zijn met de thermostable remmen. Deze voertuigen krijgen ook een iets verhoogde tunnel achter.


 


 

Dit artikel beoogt een zo volledig mogelijk overzicht te schetsen van de 404 per modeljaar. Toch kan het zijn dat er modellen, prijzen, kleuren of serienummers ontbreken of onjuist zijn.

Help ons mee de gegevens compleet en correct  te maken. Stuur je correcties of aanvullingen naar de webmaster:

Spambot beveiliging aktief voor dit e-mailadres. Zet Javascript aan om te kunnen gebruiken.




Terug

Home

 


(©) 2006-2017 Peugeot 404 Vereniging Nederland